Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Publikációk

2011.08.31

 Könyvek

1. Figula Erika(2002):A pedagogus viszonya a konfliktuskezeleshez aszemelyisegvonasok fuggvenyeben. Nyiregyhaza Kiado: Sz-Sz-B MegyeiTudomanyos Kozalapitvany.

2. Figula Erika(2004):Az iskolai zaklatas – iskolai erőszak pszichologusszemmel.Nyiregyhaza, Kiado: Sz-Sz-B Megyei Tudomanyos Kozalapitvany  

3. Vassne Figula Erika, Margitics Ferenc, Barcsa Laszlone, Madacsi Maria, Pauwlik Zsuzsa, Rozgonyi Tiborne (2008): Iskolai Erőszak Kerdőiv(felhasznaloi kezikonyv). Krudy Konyvkiado, Nyiregyhaza, 44 p.

4. Vassne Dr Figula Erika-Barcsa Laszlone dr ( 2008): A szemelyes es tarsashatekonysag fejlesztese az iskolai oktatas es neveles kereteben. Bessenyei GyorgyKonyvkiado , Nyiregyhaza.

5. Figula Erika, Margitics Ferenc, Pauwlik Zsuzsa (2010): Családi szocializáció és iskolai erőszak. Élmény 94' Bt., Nyíregyháza, 183 p.

6. Margitics Ferenc, Figula Erika, Pauwlik Zsuzsa (2010): Temperamentum, karakter és iskolai erőszak. Élmény 94' Bt., Nyíregyháza, 145 p.

7. Pauwlik Zsuzsa, Margitics Ferenc, Figula Erika (2011): Érzelem, attitűd, megküzdés és iskolai erőszak. Élmény 94' Bt., Nyíregyháza, 144 p

  Könyvszerkesztés   

 

1. Figula E., Nagy E. (szerk.2009): Tudomanyos korkep 2007-2008. Elmeny 94’ Bt., Nyiregyhaza

Tanulmányok

1. Tanar-diak kapcsolatrol. Kozneveles. Budapest, 1992. 

2. Tanar-diak kapcsolat tukroződese tanarokkal es főiskolasokkal vegzett melyinterjuk tartalmabol. Acta Academiae Pedagogica. Nyiregyhaza, 1993.

3. Tanar-diak kapcsolatrol egy sajatos nezőpontbol. Pedagogiai Műhely. Nyiregyhaza, 1993.

4. Szemelyiseg es hatekonysagfejlesztő trening kozepvezetőknek a Nyiregyhazi Rendőrkapitanysagon. Belugyi Szemle. Budapest, 1998.

5. A tanar-diak kapcsolatban szerepet jatszo szemelyisegtulajdonsagok. Új Pedagogiai Szemle. Budapest, 2000.

6. A pedagogusok konfliktuskezeleseben szerepet jatszo tenyezők. Alkalmazott Pszichologia. Debrecen, 2001.

7. The Personality of Teachers in Student – Teacher Relationship System methods of management and metrological maintenance of production. Special issue of journal the scientific bulletion of Uzhgorod National University Series „Economy” Issue N7 Uzhgorod,2001

8. Teachers’ Conflict Management Methods 2001.

9. Gondolatok, koznapi tapasztalatok az erőszakrol. Pedagogiai Műely, Nyiregyhaza, 2003. 4.sz. 21-24.

Pedagogiai, Kozműelőesi Folyoirat. Kiadja: Sz-Sz-B Megyei Onkormanyzat Megyei pedagogiai, Kozműelőesi es Kepzesi Intezete.

10.Az iskolai zaklatas(bullying). Hirmondo. Nyiregyhaza, 2003. december. Sz-Sz-B Megyei Onkormanyzat, Megyei Pedagogiai, Kozműelőesi es Kepzesi Intezetenek lapja.

11. Bantalmazok es bantalmazottak az iskolaban. Uj Pedagogiai Szemle, Budapest, 2004 .

12. A bullyingban erintett tanulok szemelyisegdimenzioi. Alkalmazott Pszichologia, Debrecen, 2004 .

13. Vassne Figula Erika-Barcsa Laszlone: A szocialis es eletviteli kompetenciak fejlesztese. Interdiszciplinaris pedagogia es az eredmenyesseg akadalyai, Debrecen 2007

14. Az iskolai erőszakban erintett tanulok szemelyisegdimenzioi. Pedagogiai, pszichologiai es modszertani tanulmanyok. Nyiregyhaza, 2007. 79-86.o.

15. Vassne Figula Erika, Margitics Ferenc, Nagy Janos, Barcsa Laszlone, Madacsi Maria, Pauwlik Zsuzsa, Rozgonyi Tiborne (2008): Az Iskolai Erőzak Kerdőv bemutatasa. Uj Pedagogiai Szemle, 6-7: 224-227.

16. Figula Erika, Margitics Ferenc, Barcsa Laszlone, Madacsi Maria, Pauwlik Zsuzsa, Rozgonyi Tiborne (2009): Az iskolai erőzakkal kapcsolatban előordulo magatartasmintak vizsgalata altalanos es kozepiskolas diakoknal. Mentalhigiene es Pszichoszomatika 10: 77-110.

17. Erika Figula, Ferenc Margitics, Janos Nagy, Laszlone Barcsa, Maria Madacsi, Zsuzsa Pauwlik, Tiborne Rozgonyi (2009): Presentation of the Questionnaire on School Agression. In: Marton S., Venter Gy. (szerk): Iskola es minőeg. Elmeny 94’ Bt, Nyiregyhaza, 203-208.

18. Figula Erika, Margitics Ferenc, Barcsa Laszlone, Madacsi Maria, Pauwlik Zsuzsa, Rozgonyi Tiborne (2009): Az iskolai erőzakkal kapcsolatban előordulo magatartasmintak szerkezete. In: Figula E., Nagy E. (szerk.): Tudomanyos korkep 2007-2008. Elmeny 94’ Bt., Nyiregyhaza, 237-251.

19. Vassne dr Figula Erika: Iskolai erőzak, Kriminologiai Kozlemenyek 66. Magyar Kriminologiai Tarsasag Budapest 2010.

20. Margitics Ferenc, Figula Erika, Pauwlik Zsuzsa, Szatmári Ágnes (2010): A szülői bánásmód hatása az iskolai erőszakkal kapcsolatban előforduló magatrtásmintákra. Magyar Pedagógia, 110 évf. 3. szám, 211-238, 2010

Recenziók

1. Alkoholszint es a baleseti veszelyeztetes osszefuggesei.  XIV. Munkapszichologus Szakmai Napok, Esztergom, 1999.

2. Alkohol es a baleseti veszelyeztetes kapcsolata.  Magyar Tudomany Napja, In.: Regionalitas es tudomanyos minőseg (szerk.: Vass Lajosne), Nyiregyhaza, 1999. 55-56.o.

3. Tanar-diak kapcsolat elemzese ertekszempontok es tanari attitűdok menten.  „Az intezmenyek es a neveles pszichologusok nezőpontjabol.” Szimpozium. Magyar Pszichologiai Szemle Nap. Szeged. 1999.

4. A tanari munkaban szerepet jatszo szemelyisegtulajdonsagok. Magyar Tudomany Napja.

In.: Eleteselyek az ezredfordulon (szerk.: Vass Lajosne), Nyiregyhaza, 2000. 88.o.

5. A pedagogus szemelyiseg (tanarok es főskolai hallgatok szemelyisegvonasokra vonatkozo ertekiteletei alapjan).  In.: MPT XIV. Orszagos Tudomanyos Nagygyűese (Kiadvanya) Pszichologia 2000. Budapest, 2000.

6. A pedagogus konfliktuskezeleseben szerepet jatszo tenyezők. Magyar Tudomany Napja, In.: A videkfejlesztes szellemi erőorrasainak hasznositasa (szerk.: Vass Lajosne), Nyiregyhaza, 2000. 156.o.

7. A nevelesben fontos tanari, osztalyfőoki szemelyisegjegyek. „ neveles helyzete az ezredfordulo oktatasi intezmenyeiben.” Orszagos Kozoktatasi Konferencia –kiadvanya. Miskolc, 2000.

8. A pedagogus szerepviselkedesenek meghatarozo tenyező. MTA Sz-Sz-B. Megyei Tudomanyos Testuletenek Tudomanyos Konferenciaja -kiadvany. Nyiregyhaza, 2000.

9.Teacher personality from the point of view of pedagogical practice. In: International Multidis Ciplinary Conference University of Baia Mare, 2001. 99-103.o.

10.Черты характера педагога и его подход к решению конфликтов с учениками. In: Психолого-педагогiчнi основи гуманiзацii навчально-виховного процесу в школi та вузi. Рiвне, Лiста” 2001. 359-362.

11.A repressziv –szenzitiv szemelyisegdimenzio osszefuggese a szerepviselkedessel. Magyar Tudomany Napja, In.: A nyelv szerepe Europa kulturajaban (szerk.: Vass Lajosne), Nyiregyhaza, 2001. 167-168.o.

12.Pedagogiai konfliktushelyzetekhez valo viszonyulas a represszivitas-szenzitivitas fuggvenyeben. Magyar Pszichologiai Tarsasag. XV. Orszagos Tudomanyos Nagygyűlése. Szeged, 2002.

13.Bullying( iskolai erőzak) jelensege az iskolaban. In: Galo Miklos-Vass Lajosne( szerk.): A human erőorras szerepe, fejlesztesenek, hasznositasanak lehetőegei az Europai Unioban. Nyiregyhaza. Sz-Sz-B-Megyei  udomanyos Kozalapitvany Fuzetei 2004. 20. sz

14.Iskolai erőzak jellemzői Magyar Pszichologiai Tarsasag .XVI. Orszagos Tudomanyos Nagygyűlése. Debrecen, 2004. majus

15. Figula Erika, Nagy Janos, Margitics Ferenc, Barcsa Laszlone, Madacsi Maria, Pauwlik Zsuzsa, Rozgonyi Tiborne (2008): Az Iskolai Erőzak Kerdőv pszichometriai jellemző Magyar Pszichologiai Tarsasag XVIII. Orszagos Tudomanyos Nagygyűlésenek elődasai

16. Figula Erika, Barcsa Laszlone, Madacsi Maria, Margitics Ferenc, Pauwlik Zsuzsa, Rozgonyi Tiborne (2006): Az Iskolai Erőzak Kerdőv pszichometriai vizsgalata. Magyar Pszichologiai Tarsasag XVII. Orszagos Tudomanyos Nagygyűlése, Elődaskivonatok, 374.

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.